Jacob Wienecke
Lektor
Bevægelse og Neurovidenskab
Nørre Allé 51, 2200 København N
- 2023
- Udgivet
- Udgivet
The cognitive benefits of embodied learning in the context of early school literacy
Damsgaard, L., Topor, Marta Katarzyna, Nielsen, A. V., Gejl, A. K., Malling, A. S. B., Christensen, Mark Schram, Kildahl, S., Hansen, Rasmus & Wienecke, Jacob, 31 maj 2023, PsyArXiv, s. 1-35, 35 s.Publikation: Working paper › Preprint
- Udgivet
Embodied learning activities focusing on letter-sound knowledge increase spelling performance in 1st grade children with low and high reading ability
Damsgaard, L., Nielsen, A. M. V., Topor, Marta Katarzyna, Hansen, Rasmus, Jensen, S. K., Markers, Rebekka Læssøe, Gejl, A. K., Malling, A. S. B. & Wienecke, Jacob, 2023, I: Educational Psychology Review. 35, 3, 24 s., 74.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Virtual reality and embodied learning for improving letter-sound knowledge and attentional control in preschool children: A study protocol
Henriksen, A. H., Topor, Marta Katarzyna, Hansen, R. A., Damsgaard, L., Nielsen, A. V., Wulff-Abramsson, Andreas & Wienecke, Jacob, 2023, I: Computers & Education: X Reality. 2, 11 s., 100019.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Visuomotor skill learning in young adults with Down syndrome
Højberg, Laurits Munk, Lundbye-Jensen, Jesper & Wienecke, Jacob, 2023, I: Research in Developmental Disabilities. 138, 14 s., 104535.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Visuomotor skill learning in young adults with Down syndrome
Højberg, L. M., Lundbye-Jensen, Jesper & Wienecke, Jacob, 22 aug. 2022, bioRxiv, s. 1-27, 27 s.Publikation: Working paper › Preprint
- Udgivet
- Udgivet
Dream team – team sports in a community of adults with intellectual disability: How can participation in team sports develop the social competencies of people with intellectual disability?
Olvhøj, R., Jensen, T. K., Wienecke, Jacob & Winther, Helle, 2022, I: Sport in Society. 25, 10, s. 2162-2177 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Effects of 8 weeks with embodied learning on 5-6-year-old Danish children's pre-reading skills and word reading skills: the PLAYMORE project, DK
Damsgaard, L., Nielsen, A. V., Gejl, A. K., Malling, A. S. B., Jensen, S. K. & Wienecke, Jacob, 2022, I: Educational Psychology Review. 34, 3, s. 1709-1737 29 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The health effects of 14 weeks of physical activity in a real-life setting for adults with intellectual disabilities
Højberg, L. M., Helge, Eva Wulff, Pingel, Jessica & Wienecke, Jacob, 2022, I: Translational Sports Medicine. 2022, 11 s., 6817318.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 10431
Flest downloads
-
347
downloads
Motor-enriched learning activities can improve mathematical performance in preadolescent children
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
249
downloads
Motor skills and exercise capacity are associated with objective measures of cognitive functions and academic performance in preadolescent children
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
245
downloads
Functional interaction between Lypd6 and nicotinic acetylcholine receptors
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet