Jens Dolin
Professor emeritus
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5
2100 København Ø
Primære forskningsområder
- Læring og undervisning i de naturvidenskabelige fag (herunder: Kompetenceorientering, undersøgelsesbaseret undervisning)
- Evaluering af og for læring (herunder: Formative evalueringsformater, feedback, internationale tests)
- Kvalitet i videregående undervisning (herunder: Forskningsbaseret undervisning, standarder for god undervisning)
Aktuel forskning
Leder af det europæiske forskningsprojekt ASSIST-ME omhandlende udvikling og implementering af formative evalueringsformater der kan indfange forskellige proceskompetencer i de naturvidenskabelige og tekniske fag samt matematik.
Leder af projektet 'Tværfaglige og tværfakultære uddannelser' på KU, som på baggrund af erfaringer i en række tværfakultære uddannelser har udviklet aktiviteter, som kan hjælpe og forbedre tværfagligt arbejde på KU.
Leder af udvalg nedsat af KUs Uddannelsespolitiske Råd som har udviklet en pædagogisk kompetenceprofil for KU.
ID: 1052308
Flest downloads
-
737
downloads
The pressure for change and teachers’ motivation for PD
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
732
downloads
Idealer og realiteter i målorienteret undervisning
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
606
downloads
Undervisning og læring i STEM
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Forskning
Udgivet