Idealer og realiteter i målorienteret undervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Dokumenter

Artiklen undersøger implementeringen af en målrettet, kompetenceorienteret
undervisning i de naturvidenskabelige fag. Udviklingen herimod kan ses som en
styrkelse af en læringsorienteret tilgang i undervisningen eller som et naturligt
skridt i indførelsen af en test- og målekultur i uddannelsessystemet. Ved at se de
aktuelle curriculumtiltag som fx folkeskolens nye Fælles Mål i et større uddannelsespolitisk
lys vil artiklen belyse spændingsfeltet mellem den ideale forståelse
af tiltagene og den mere præstationsfikserede.
OriginalsprogDansk
TitelCURSIV : Sammenlignende fagdidaktik 4
RedaktørerEllen Krogh, Sven-Erik Holgersen
Antal sider21
Vol/bind19
UdgivelsesstedKøbenhavn
Publikationsdato8 nov. 2016
Sider67-87
StatusUdgivet - 8 nov. 2016
NavnCursiv
ISSN1901-8878

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 168777063