Jacob Ørmen

Jacob Ørmen

Tenure track adjunkt

Jeg forsker i brugerengagement, digital økonomi og forskningsmetoder.

 

Primære forskningsområder

Digitale medier, nyhedsengagement, sociale medier, kommunikation på tværs af medier, forskningsmetoder, mediebrugsmåling, brug af logningsdata

Undervisnings- og vejledningsområder

Jeg kan vejlede BA- og MA-projekter indenfor følgende områder:

  • Økonomi og organisationsanalyse
  • Digitale medier
  • Kvalitativ metoder
  • Kvantitative metoder
  • Digitale metoder

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube

    Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Media, Culture & Society. 45, 2, s. 225–245 21 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Converging cultures of communication: A comparative study of Internet use in China, Europe, and the United States

    Ørmen, Jacob, Helles, Rasmus & Jensen, Klaus Bruhn, 27 jul. 2021, I: New Media & Society. 23, 7, s. 1751–1772

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Institutional Polymorphism: Diversification of Content and Monetization Strategies on YouTube

    Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Television & New Media. 24, 4, s. 432-451 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

ID: 34332931