Andreas Lindegaard Gregersen
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
Se mere udførlig præsentation her (på engelsk): https://mcc.ku.dk/staff/?pure=en/persons/16732
Primære forskningsområder
- Platforme
- Digitale medier
- Forskningsmetode og visualisering
- Computerspil
- Kognitiv medieteori
Undervisnings- og vejledningsområder
- Platforme og digitale medier
- Kommunikationsteori
- Forskningsdesign
- Computerspil
- Kognitionsteori (inden for medier og sociologi)
Udvalgte publikationer
- E-pub ahead of print
Diamond Hands to The Moon: Idiocultural Mobilization and Politicization of Personal Finance on r/wallstreetbets
Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, (E-pub ahead of print) I: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Output Imperative: Productivity and precarity on YouTube
Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, I: Information, Communication & Society. 24, 4, s. 432-451 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Institutional Polymorphism: Diversification of Content and Monetization Strategies on YouTube
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Television & New Media. 24, 4, s. 432-451 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Media, Culture & Society. 45, 2, s. 225–245 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Individual pastime or focused social interaction: Gendered gaming practices among Danish youth
Thorhauge, Anne Mette & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2019, I: New Media & Society. 21, 7, s. 1444-1464 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Following the viewers: Investigating television drama engagement through skin conductance measurements
Gregersen, Andreas Lindegaard, Langkjær, Birger, Heiselberg, L. & Lyng Wieland, J., 2017, I: Poetics. 64, s. 1-13 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Owning Our Actions: Identification with Avatars in Video Games
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2020, Screening Characters: Theories of Character in Film, Television, and Interactive Media. Riis, J. & Taylor, A. (red.). Routledge, s. 174-188 14 s. 10Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, I: Philosophy & Technology. 27, 2, s. 159-175 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Embodiment and Interface
Gregersen, Andreas Lindegaard & Grodal, Torben Kragh, 2008, The video game theory reader 2. Perron, B. & Wollf, M. (red.). New York: Routledge, s. 65-83 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 13135
Flest downloads
-
1391
downloads
Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
708
downloads
Designers, games and players: Same game, different rules?
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
698
downloads
Computerspil som samvær, adspredelse og konflikt i hverdagen: Et arbejdspapir
Publikation: Working paper › Forskning
Udgivet