Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Rådgivning › fagfællebedømt
Artiklen handler om universitetsstuderendes forventningertil vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget forhistorisk arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til kommende vejledning.
Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelsens tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger - uafhængigt af den eksisterende vejledning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift : Tema: Vejledning |
Antal sider | 4 |
Vol/bind | Årgang 2, nummer 3 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Dansk Universitetspædagogisk Netværk |
Publikationsdato | 2007 |
Udgave | 2:3 |
Sider | 29-32 |
ISBN (Elektronisk) | www.dun-net.dk/tidsskrift |
Status | Udgivet - 2007 |
- Det Humanistiske Fakultet - universitetspædagogik, skriftlig fremstilling, skriftlighed, forventninger, læring, forhistorisk arkæologi
Forskningsområder
ID: 1895949