Lars Ulriksen
Professor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
Medlem af:
Universitetspædagogik
Equity i Naturfaglig Uddannelse
- Udgivet
Fag og gymnasiefremmede, Rapporter fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter
Ulriksen, Lars, Ebbensgaard, A. H. B. & Elmeskov, Dorte Christiansen, 23 apr. 2014, Københavns Universitet: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. 145 s. (IND's Skriftserie, Bind 30).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
Ulriksen, Lars, 2010, Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. København: Undervisningsministeriet, s. 58-61 4 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
What do we know about explanationsfor drop out/opt out among young people from STM higher education programs?
Ulriksen, Lars, Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2010, I: Studies in Science Education. 46, 2, s. 209-244 36 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Den implicitte studerende
Ulriksen, Lars, 2004, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 2004, 3, s. 48-59 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Why do students in STEM higher education programmes drop/opt out? explanations offered from research
Ulriksen, Lars, Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2015, Understanding Student Participation and Choice in Science and Technology Education. Henriksen, E. K., Dillon, J. & Ryder, J. (red.). Dordrecht Heidelberg New York London: Springer Science+Business Media, s. 203-217 (Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Er der nogen - overhovedet?
Ulriksen, Lars, 4 maj 2021, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 16, 30, s. 104-105 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Fag og gymnasiefremmede: Rapporter fra to runder af udviklingsprojekter
Ulriksen, Lars, Ebbensgaard, A. H. B. & Holm, Christine, 2013, København: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. 128 s. (IND's Skriftserie).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Forstå, Fange og Fastholde: Gymnasieelever, undervisning og interesse for naturfag
Ulriksen, Lars, Jensen, S. B., Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2013, Odense: Erhvervsskolernes Forlag. 48 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Universitetspolitikken har utilsigtede følgeskader
Ulriksen, Lars, 23 sep. 2014, I: Information. 70, 221 (23.9.2014), s. 18-19 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Kronik › Formidling
- Udgivet
Hvad sker der med vores uddannelser? Læringsmæssige konsekvenser af karakterer
Ulriksen, Lars & Andersen, H. L., jun. 2015, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 61-75 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
ID: 914786
Flest downloads
-
4422
downloads
Finding a way to belong: negotiating gender at University STEM study programmes
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1347
downloads
To Choose or Not to Choose Science: Constructions of desirable identities among young people considering a STEM higher education programme
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1133
downloads
A journey of negotiation and belonging: understanding students' transition to science and engineering in higher education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet