Kenny Erleben

Kenny Erleben

Professor

Medlem af:

    Primære forskningsområder

    I do research in computer graphics and simulation. I apply my research mainly in the areas of biomechanical modeling of humans, simulation and control of robotics, physics engines for entertainment, and digital prototyping.

    Undervisnings- og vejledningsområder

    Computer simulation, computer graphics and computer animation.

    Aktuel forskning

    See https://erleben.github.io/ for details

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Interactive simulation of rigid body dynamics in computer graphics

      Bender, J., Erleben, Kenny & Trinkle, J., 2014, I: Computer Graphics Forum. 33, 1, s. 246-270 25 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    2. Udgivet

      Methodology for Assessing Mesh-Based Contact Point Methods

      Erleben, Kenny, jul. 2018, I: A C M Transactions on Graphics. 37, 3, 30 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    3. Udgivet

      Velocity-based shock propagation for multibody dynamics animation

      Erleben, Kenny, 2007, I: ACM Transactions on Graphics. 26, 2, 20 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    4. Udgivet

      Multiphase flow of immiscible fluids on unstructured moving meshes

      Misztal, M. K., Erleben, Kenny, Bargteil, A., Fursund, J., Christensen, B. B., Bærentzen, J. A. & Bridson, R., 2014, I: I E E E Transactions on Visualization and Computer Graphics. 20, 1, s. 4-16 13 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    5. Udgivet

      Rigid body contact problems using proximal operators

      Erleben, Kenny, 2017, Proceedings of the ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation. Association for Computing Machinery, 12 s. 13

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

    6. Udgivet

      Numerical methods for linear complementarity problems in physics-based animation

      Abel, S. M. N. & Erleben, Kenny, 2015, Morgan & Claypool Publishers. 159 s. (Synthesis Lectures on Computer Graphics and Animation; Nr. 1, Bind 7).

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

    7. Udgivet

      Inverse kinematics problems with exact Hessian matrices

      Erleben, Kenny & Andrews, S., 2017, Proceedings of the Tenth International Conference on Motion in Games. Association for Computing Machinery, 6 s. 14

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

    8. Udgivet

      Physics-based Animation

      Erleben, Kenny, Sporring, Jon, Henriksen, Knud & Dohlmann, H., 2005, Hingham, Mass.: Charles River Media. 817 s.

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogfagfællebedømt

    ID: 6466