Kenny Erleben

Kenny Erleben

Professor

Primære forskningsområder

I do research in computer graphics and simulation. I apply my research mainly in the areas of biomechanical modeling of humans, simulation and control of robotics, physics engines for entertainment, and digital prototyping.

Undervisnings- og vejledningsområder

Computer simulation, computer graphics and computer animation.

Aktuel forskning

See https://erleben.github.io/ for details

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Interactive simulation of rigid body dynamics in computer graphics

    Bender, J., Erleben, Kenny & Trinkle, J., 2014, I: Computer Graphics Forum. 33, 1, s. 246-270 25 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Methodology for Assessing Mesh-Based Contact Point Methods

    Erleben, Kenny, jul. 2018, I: A C M Transactions on Graphics. 37, 3, 30 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Chunked Bounding Volume Hierarchies for fast digital prototyping using volumetric meshes

    Schmidtke, R. & Erleben, Kenny, 2018, I: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 24, 12, s. 3044-3057

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Velocity-based shock propagation for multibody dynamics animation

    Erleben, Kenny, 2007, I: ACM Transactions on Graphics. 26, 2, 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Multiphase flow of immiscible fluids on unstructured moving meshes

    Misztal, M. K., Erleben, Kenny, Bargteil, A., Fursund, J., Christensen, B. B., Bærentzen, J. A. & Bridson, R., 2014, I: I E E E Transactions on Visualization and Computer Graphics. 20, 1, s. 4-16 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Rigid body contact problems using proximal operators

    Erleben, Kenny, 2017, Proceedings of the ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation. Association for Computing Machinery, 12 s. 13

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Numerical methods for linear complementarity problems in physics-based animation

    Abel, S. M. N. & Erleben, Kenny, 2015, Morgan & Claypool Publishers. 159 s. (Synthesis Lectures on Computer Graphics and Animation; Nr. 1, Bind 7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  8. Udgivet

    Inverse kinematics problems with exact Hessian matrices

    Erleben, Kenny & Andrews, S., 2017, Proceedings of the Tenth International Conference on Motion in Games. Association for Computing Machinery, 6 s. 14

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Physics-based Animation

    Erleben, Kenny, Sporring, Jon, Henriksen, Knud & Dohlmann, H., 2005, Hingham, Mass.: Charles River Media. 817 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

ID: 6466