Gerd Christensen

Gerd Christensen

Lektor


  1. 2021
  2. Udgivet

    Ethical Reflections on Ethnographic Exposure of Exclusion in PBL Group-learning

    Christensen, Gerd, 2021, Thinking Critically and Ethically about Research for Education: Engaging with Voice and Empowerment in International Contexts. Fox, A., Busher, H. & Capewell, C. (red.). Routledge, s. 107-119 13 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. 2019
  4. Udgivet

    At lære gennem tænkning og erfaring

    Christensen, Gerd & Wiberg, M., 2019, Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 27-47 21 s. 1

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Klasserummets dynamikker

    Christensen, Gerd, 2019, 10 døre til klasserummet. Johansen, M. B. (red.). Akademisk Forlag, s. 103-116 14 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. 2017
  7. Udgivet

    Køn og kønsforståelser i pædagogik

    Bertelsen, E. & Christensen, Gerd, 25 jan. 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (red.). 3 udg. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 350-368 19 s. (Pædagogik og samfund, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    The didactics of group work: between means and aims in theory and practice

    Christensen, Gerd, 2017, Dealing with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 81-90 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. 2016
  10. Udgivet

    Introduction

    Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, Gerd & Hansbøl, M., 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 7-19 13 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftForskning

  11. Udgivet

    Situated learning - beyond apprenticeship and social constructionism

    Christensen, Gerd, 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 125-140 16 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  12. 2015
  13. Udgivet

    Gender Constructions and Legitimacy among University Students

    Christensen, Gerd, 2015, Global Journal of Education. California: University of Riverside, Bind 1. s. 163-173 12 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  14. Udgivet

    Intelligenstest i folkeskolen og betydningen for, hvad det vil sige at være 'et barn'

    Christensen, Gerd & Bendixen, C., 2015, Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. Andreasen, K. E., Buchardt, M., Rasmussen, A. & Ydesen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 167-187 21 s. (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  15. 2013
  16. Udgivet

    Den positive psykologiens vitenskapsteori - kritisk-analytiske betragtninger

    Christensen, Gerd, 2013, Den positive psykologiens metoder: Forskning, kartleggning, testning, utviklingsarbeid og intervensjon. Christensen, G. & Andersen, F. Ø. (red.). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag, s. 223-236 14 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 Næste

ID: 10411