Natascha Drachmann
Gæsteforsker
Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Emil Holms Kanal 6
2300 København S
- 2023
- Afsendt
Plurilingual Education in the Mainstream Language-Teaching Classroom: Students’ Manifestations of Language Awareness in Primary and Lower Secondary School
Drachmann, Natascha, dec. 2023, (Afsendt) From Early Childhood to Adulthood: Plurilingual Education Across Educational Contexts. Transitions, Continuity, and Disruptions.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Recommendations to strengthen plurilingual education in language subjects in primary and secondary education in Denmark: Working paper based on the PE-LAL project’s final stakeholder workshop
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., dec. 2023, København, 7 s.Publikation: Working paper › Forskning
- Afsendt
Students’ Language Awareness across Educational Levels in the Context of Plurilingual Education - A Conceptualization
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., dec. 2023, (Afsendt) From Early Childhood to Adulthood: Plurilingual Education Across Educational Contexts. Transitions, Continuity, and Disruptions.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Forskellige ambitioner for flersprogethed i Skandinavien
Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., okt. 2023, I: Sproglaereren. 3, (2023), s. 22-25Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Translanguaging via en flersprogethedsdidaktik: Anbefalinger til praksis
Drachmann, Natascha, Daryai-Hansen, Petra & Krogager Andersen, L., okt. 2023, I: Sproglaereren. 2023, 3, s. 29-34Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Ulike ambisjonar for fleirspråklegheit i Skandinavia
Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., okt. 2023, I: Bedre Skole. 3, s. 72-76Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Sproglig opmærksomhed via en flersprogethedsdidaktik: Et læreplans- og multicasestudie på tværs af sprogfag og klassetrin i grundskolen
Drachmann, Natascha, sep. 2023, København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 261 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
- Udgivet
«Jeg kender lidt ordene. Det er en lille smule ligesom mit sprog»: Manifestationer af sproglig opmærksomhed hos tre elever i 1., 5. og 7. klasse
Drachmann, Natascha, sep. 2023, I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning . 18, 2, s. 92-109Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Identifying pluralistic approaches in language subjects in Denmark, Norway, and Sweden - A comparative curriculum analysis
Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., jan. 2023, I: Language, Culture and Curriculum. 36, 3, s. 327-342Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Anbefalinger til en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse i gymnasiet: Arbejdsnotat på baggrund af PE-LAL-projektets afsluttende stakeholderworkshop
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2023, 7 s..Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
ID: 182568082