Unges læsning i en digital tidsalder: Om unges holdninger til og erfaringer med læsning på skærm og papir

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Dokumenter

Denne artikel undersøger unges holdning til og erfaring med at læse på skærm. Undersøgelsen bygger på den antagelse at unge, som er trænede mediebrugere, også er mere imødekommende over for at læse skønlitteratur i digital form. Med afsæt i den nyeste forskning inden for digital læsning diskuteres såvel læsningens betydning for unge og muligheder og udfordringer ved digital læsning. Artiklens empiriske grundlag udgøres af en fokusgruppeundersøgelse blandt 13-14 årige unge danske skoleelever. Undersøgelsen viser at mange unge vælger papirbogen, når de skal læse skønlitteratur.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Udgave nummer3
Sider (fra-til)56-84
Antal sider29
ISSN2445-6810
StatusUdgivet - 1 jun. 2017

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 174631245