Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Dokumenter
- Polis
Forlagets udgivne version, 835 KB, PDF-dokument
Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der er
i dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
i dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik |
Vol/bind | 1 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 101-109 |
Antal sider | 9 |
Status | Udgivet - 15 maj 2020 |
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 247438792