Kritiske samfundsborgere eller teknokratisk elite? Universiteternes samfundsfagsuddannelse i frø- og fugleperspektiv

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Dokumenter

  • Polis

    Forlagets udgivne version, 835 KB, PDF-dokument

Artiklen vil fokusere på bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og først præsentere indsigter fra uddannelsesevalueringer og frafaldsundersøgelse. Dernæst vil den komme omkring en nylig reform af bachelor- og kandidatuddannelsen i samfundsfag og arbejdet med at skærpe uddannelsens faglige profil og identitet og samspil med praksis. Endelig vil den berøre det diverse arbejdsmarked for to-fags-kandidaterne i samfundsfag, for der er
i dag ikke blot tale om en samfundsfagslæreruddannelsen, men også om en uddannelse rettet imod mange andre jobfunktioner, hvor formidling og anvendelse af samfundsvidenskabelig viden og metoder er omdrejningspunkt.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPOLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik
Vol/bind1
Udgave nummer1
Sider (fra-til)101-109
Antal sider9
StatusUdgivet - 15 maj 2020

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 247438792