Sabrina Vitting-Seerup
Adjunkt
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N.
Danmark
Sabrina Vitting-Seerup er adjunkt i forskningsformidling på Københavns Universitet. Her arbejder hun med spørgsmål om inklusion og bæredygtighed - og det hænger mere sammen, end man umiddelbart skulle tro. Sabrina arbejder især med æstetiske formater, der kan blive til nye måder at dele og udbrede viden på.
Sabrinas er med i forskningsgruppen Science Communication, og underviser i en række kurser om naturvidenskabelig formidling. Hendes afhandling fokuserede på danske kulturinstitutioner inklusionsarbejde, og den danske museumsverden spiller fortsat en stor rolle i hendes forskning.
Udover sin akademiske karriere driver Sabrina sit eget firma, Ren Snak. I Ren Snak formidler Sabrina både den forskning, hun selv er involveret i, og lærer andre, hvordan de kan gøre deres 'videnstunge' formidling skarpere og mere inkluderende.
Primære forskningsområder
- Forskningsformidling
- Forskningsbaseret undervisning
- Bæredygtig formidling
- FN's verdensmål
- Æstetiske formater som formidling
- Trans- og Interdisciplinaritet
- Kulturinstitutioner: Formidlig, kuratering og inklusive tiltag
- Repræsentation i kunst og kultur
- Identitetsteori og -processer ifm. køn, etnicitet, seksualitet og racialisering
- Populærkultur: Tegneserier, pop musik, tv-serier, m.m.
- Othering-processer
Undervisnings- og vejledningsområder
- Forskningsformidling
- Forskningsbaseret undervisning
- Diversitets- og inklusionsprocesser
- FN's verdensmål
- Kommunikation i og omkring kulturinstitutioner
- Repræsentation af minoriserede individer og samfundsgrupper
- Othering-processer ("Den anden", "Den fremmed")
- Europæiske og Nordamerikanske Tegneserier
ID: 152298691
Flest downloads
-
121
downloads
Repræsentationer af mangfoldighed: Kulturinstitutioners arbejde med kulturelle repræsentationer i den postmigrantiske tilstand
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Udgivet -
39
downloads
Integrating sustainability into a higher education science communication course
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
33
downloads
Arbejdet med inklusion - og mod eksklusion?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet