Elisabeth Engberg-Pedersen

Elisabeth Engberg-Pedersen

Professor


  1. 2020
  2. Udgivet

    Kognitionsverber og kontrasten mellem indikativ- og infinitivkomplement

    Boye, Kasper, Andersen, Anders & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, I : Ny forskning i grammatik. 27, s. 4-21 17 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Accepteret/In press

    Markers of epistemic modality and their origins: Evidence from two unrelated sign languages

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, (Accepteret/In press) I : Studies in Language.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. 2019
  5. Udgivet

    The referential and predicational functions of signs with markers of natural gender in Japanese Sign Language

    Engberg-Pedersen, Elisabeth & Ikeda, M., 2019, I : Senri Ethnological Studies. 101, s. 5-28 23 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. 2018
  7. Udgivet

    Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger

    Prohic, D. E. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 20 nov. 2018, I : NyS. 55, s. 70-95 26 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Inference from academic texts in children with autism

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, I : Pragmatics & Cognition. 25, 2, s. 363-383 21 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2017
  10. Udgivet

    Mental states and activities in Danish narratives: children with autism and children with language impairment

    Engberg-Pedersen, Elisabeth & Christensen, Rikke Vang, 2017, I : Journal of Child Language. 44, s. 1192-1217 26 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. 2016
  12. Udgivet

    Substance and structure in linguistics: Workshop at the University of Copenhagen, February 27–28, 2015

    Boye, Kasper & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2016, I : Acta Linguistica Hafniensia: International Journal of Linguistics . 48, 1, s. 5-6

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  13. Udgivet

    The socio-cognitive foundation of Danish perspective-mixing dialogue particles

    Engberg-Pedersen, Elisabeth & Boeg Thomsen, Ditte, 2016, Viewpoint and the Fabric of Meaning: Form and use of viewpoint tools across languages and modalities. Dancygier, B., Lu, W. & Verhagen, A. (red.). Boston / Berlin: Mouton de Gruyter, s. 125-142

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  14. 2015
  15. Udgivet

    Kan vi rykke mødet frem?

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2015, I : Maal & Maele. 37. årg., 1, s. 4-8 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  16. Udgivet

    Perspective in signed discourse: the privileged status of the signer’s locus and gaze

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2015, I : Open Linguistics. 1, 1, s. 411-431

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

ID: 5179