Mathematical Impossibility in History and in the Classroom
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Mathematical Impossibility in History and in the Classroom. / Lützen, Jesper.
In: Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Vol. 8, No. 11, 2013, p. 165-174.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Mathematical Impossibility in History and in the Classroom
AU - Lützen, Jesper
PY - 2013
Y1 - 2013
N2 - Matematiske umulighedssætninger har undergået en ændring fra metaudsagn til rigtige matematiske kernesætninger. Historien bag denne udvikling er værd at fortælle gymnasieelever fordi den vil klargøre matematikkens natur og vil vise hvordan matematikken kan undersøge sine egne grænser.
AB - Matematiske umulighedssætninger har undergået en ændring fra metaudsagn til rigtige matematiske kernesætninger. Historien bag denne udvikling er værd at fortælle gymnasieelever fordi den vil klargøre matematikkens natur og vil vise hvordan matematikken kan undersøge sine egne grænser.
KW - Faculty of Science
KW - Matematikhistorie
KW - matematikdidaktik
KW - umulighed
M3 - Journal article
VL - 8
SP - 165
EP - 174
JO - Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática
JF - Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática
SN - 1659-2573
IS - 11
ER -
ID: 165392053