Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Allsopp, Benjamin Brink.
In: LearningTech, Vol. 6, 2019, p. 81-105.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker
AU - Tamborg, Andreas Lindenskov
AU - Allsopp, Benjamin Brink
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Implementering af læringsplatforme er en kompleks proces,der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vinærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig tillæringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørersforholdemåder indvirker på betingelserne for at implementerelæringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri frafremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.
AB - Implementering af læringsplatforme er en kompleks proces,der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vinærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig tillæringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørersforholdemåder indvirker på betingelserne for at implementerelæringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri frafremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 6
SP - 81
EP - 105
JO - LearningTech
JF - LearningTech
ER -
ID: 231957757