Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Documents
- Daryai-Hansen_Ghandchi_2021
Final published version, 2.78 MB, PDF document
Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed |
Editors | Petra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen |
Place of Publication | Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen |
Publisher | Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen |
Publication date | 2021 |
Pages | 42-62 |
Publication status | Published - 2021 |
Links
- https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen__Ghandchi_2021.pdf
Final published version
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 262846430