"Det lukkede rum" - en dør på klem til specialevejledning
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
"Det lukkede rum" - en dør på klem til specialevejledning. / Jensen, Hanne Nexø.
In: DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 5, No. 8, 2010, p. 17-22.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - "Det lukkede rum" - en dør på klem til specialevejledning
AU - Jensen, Hanne Nexø
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - Døren til ti specialevejledningsmøder er blevet åbnet. Hvad der foregik bag døren giver artiklen et lille indblik i. Tre fund viser, at det er vigtigt at forventningsafstemme det enkelte vejledningsmøde; at faglige, metodiske og processuelle dimensioner i vejledningen smelter sammen i varierende former og øget opmærksomhed på enkeltdelene kan bidrage til at kvalificere vejledningen samt at feedback med afsæt i den studerendes dagsorden kan bidrage til at aktivere de studerende.
AB - Døren til ti specialevejledningsmøder er blevet åbnet. Hvad der foregik bag døren giver artiklen et lille indblik i. Tre fund viser, at det er vigtigt at forventningsafstemme det enkelte vejledningsmøde; at faglige, metodiske og processuelle dimensioner i vejledningen smelter sammen i varierende former og øget opmærksomhed på enkeltdelene kan bidrage til at kvalificere vejledningen samt at feedback med afsæt i den studerendes dagsorden kan bidrage til at aktivere de studerende.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 5
SP - 17
EP - 22
JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
SN - 1901-5089
IS - 8
ER -
ID: 18764410