Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser : Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. / Winther, Helle.
In: Unge Paedagoger, Vol. 2017, No. 1, 2017, p. 36-44.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser
T2 - Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori
AU - Winther, Helle
N1 - CURIS 2017 NEXS 078
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætterfokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
AB - Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætterfokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2017
SP - 36
EP - 44
JO - Unge Paedagoger
JF - Unge Paedagoger
SN - 0106-5386
IS - 1
ER -
ID: 174129824