Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering
Research output: Book/Report › Report › Communication
Alle skal lære at svømme (ASLAS) er igangsat af Dansk Svømmeunion og TrygFonden. Projektet strækker sig over en godt treårig periode fra 2015 til 2018.
Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.
Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål:
• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)?
• Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?
• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)?
I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.
Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.
Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål:
• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)?
• Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?
• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)?
I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.
Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Odense |
---|---|
Publisher | Dansk Svømmeunion |
Number of pages | 92 |
ISBN (Print) | 987-87-93704-00-8 |
Publication status | Published - 2018 |
Externally published | Yes |
Series | Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie) |
---|
Links
- http://allesvoemmer.dk/_files/Dokumenter/2300332_aslas_udviklingogevaluering_web.pdf
Final published version
ID: 255353535