Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering
Research output: Book/Report › Report › Communication
Standard
Alle SKAL Lære at SVØMME : Udvikling og Evaluering. / Jeppesen, Lise Sohl; Runge Larsen, Lisbeth; Junggren, Stephan Emil; Koch, Sofie; Lüders, Kurt; Skovgaard, Thomas.
Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 92 p. (Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)).Research output: Book/Report › Report › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Alle SKAL Lære at SVØMME
T2 - Udvikling og Evaluering
AU - Jeppesen, Lise Sohl
AU - Runge Larsen, Lisbeth
AU - Junggren, Stephan Emil
AU - Koch, Sofie
AU - Lüders, Kurt
AU - Skovgaard, Thomas
N1 - (Ekstern)
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - Alle skal lære at svømme (ASLAS) er igangsat af Dansk Svømmeunion og TrygFonden. Projektet strækker sig over en godt treårig periode fra 2015 til 2018.Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål: • Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)? • Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)? I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
AB - Alle skal lære at svømme (ASLAS) er igangsat af Dansk Svømmeunion og TrygFonden. Projektet strækker sig over en godt treårig periode fra 2015 til 2018.Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål: • Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)? • Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)? I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
M3 - Rapport
SN - 987-87-93704-00-8
T3 - Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)
BT - Alle SKAL Lære at SVØMME
PB - Dansk Svømmeunion
CY - Odense
ER -
ID: 255353535