You must embrace the teachers!

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Standard

You must embrace the teachers! / Jeppesen, Lise Sohl.

2021. 37-38 Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Harvard

Jeppesen, LS 2021, 'You must embrace the teachers!', BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling, 11/11/2021 s. 37-38. <https://drive.google.com/file/d/17dmZ13_3Q39Wl5LmsMnaV-3hSrKvn2HH/view>

APA

Jeppesen, L. S. (2021). You must embrace the teachers!. 37-38. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling. https://drive.google.com/file/d/17dmZ13_3Q39Wl5LmsMnaV-3hSrKvn2HH/view

Vancouver

Jeppesen LS. You must embrace the teachers!. 2021. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.

Author

Jeppesen, Lise Sohl. / You must embrace the teachers!. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.2 s.

Bibtex

@conference{c57dee5b4626492b8542e7e908276cf1,
title = "You must embrace the teachers!",
abstract = "Efter 8 {\aa}r med en skolereform, der kr{\ae}ver 45 minutters bev{\ae}gelse dagligt, er bev{\ae}gelsens rolle i skolen blevet langt mere nuanceret (1,2). Active School projektet mellem Institut for Idr{\ae}t og Ern{\ae}ring og K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole unders{\o}ger hvordan man kan skabe varige {\ae}ndringer i l{\ae}reres og p{\ae}dagogers anvendelse af bev{\ae}gelse i skolen, og skal munde ud i et RCT-studie af to forskellige nyudviklede interventioner med bev{\ae}gelse for 2.-4. klasse. Udviklingsdelen er inspireret af en design-based research tilgang (3–5). Her involveres l{\ae}rere, p{\ae}dagoger, videnspersoner i forskningsprocessen. I designet tr{\ae}kkes der p{\aa} forskning inden for hhv. embodied learning og excercise & cognition, som to forskellige forklaringsmekanismer for, hvordan bev{\ae}gelse kan p{\aa}virke l{\ae}ring. N{\aa}r man designer interventioner til komplekse systemer, som fx skolen, er det vigtigt, at man s{\aa} tidligt i processen som muligt, f{\aa}r kendskab til og involverer n{\o}glepersoner, her l{\ae}rere, p{\ae}dagoger og ledelse (6) og er i {\o}jenh{\o}jde med dem. Vi m{\aa} omfavne dem og deres vilk{\aa}r, og inddrage dem i udviklingen af interventioner til deres virkelighed. Her er der b{\aa}de et aspekt i den rolle de kan spille i et forskningsprojekt og i deres hverdag, som vi designer interventionerne til. Projektet anvender mangeartede kvalitative metoder til at inddrage p{\ae}dagoger og l{\ae}rere, for at skabe et 360 graders blik p{\aa} m{\aa}lgruppen og deres hverdag. Kreative elementer anvendes prim{\ae}rt i de enkelte processer for at fremme dialog og {\aa}benhed. Det v{\ae}re sig billeder (7), skriveprocesser og praksisworkshops (8). Der pr{\ae}senteres kort tanker om anvendelse af webinarer og sms-feedback (9) i den videres forskningsproces. Der l{\ae}gges op til en diskussion af, hvordan vi fremadrettet i projektet kan omfavne n{\o}glepersonerne metodisk, s{\aa} b{\aa}de de og forskningen finder mening og udvikling i at arbejde sammen.",
author = "Jeppesen, {Lise Sohl}",
note = "CURIS 2021 NEXS 345; BRIDGING - Movement, Creativity and Research : Dansk bev{\ae}gelses- og idr{\ae}tsp{\ae}dagogisk forskningsnetv{\ae}rk, BRIDGING 2021 ; Conference date: 11-11-2021",
year = "2021",
month = nov,
day = "12",
language = "Dansk",
pages = "37--38",
url = "https://bridging.nu/konference/",

}

RIS

TY - ABST

T1 - You must embrace the teachers!

AU - Jeppesen, Lise Sohl

N1 - CURIS 2021 NEXS 345

PY - 2021/11/12

Y1 - 2021/11/12

N2 - Efter 8 år med en skolereform, der kræver 45 minutters bevægelse dagligt, er bevægelsens rolle i skolen blevet langt mere nuanceret (1,2). Active School projektet mellem Institut for Idræt og Ernæring og Københavns Professionshøjskole undersøger hvordan man kan skabe varige ændringer i læreres og pædagogers anvendelse af bevægelse i skolen, og skal munde ud i et RCT-studie af to forskellige nyudviklede interventioner med bevægelse for 2.-4. klasse. Udviklingsdelen er inspireret af en design-based research tilgang (3–5). Her involveres lærere, pædagoger, videnspersoner i forskningsprocessen. I designet trækkes der på forskning inden for hhv. embodied learning og excercise & cognition, som to forskellige forklaringsmekanismer for, hvordan bevægelse kan påvirke læring. Når man designer interventioner til komplekse systemer, som fx skolen, er det vigtigt, at man så tidligt i processen som muligt, får kendskab til og involverer nøglepersoner, her lærere, pædagoger og ledelse (6) og er i øjenhøjde med dem. Vi må omfavne dem og deres vilkår, og inddrage dem i udviklingen af interventioner til deres virkelighed. Her er der både et aspekt i den rolle de kan spille i et forskningsprojekt og i deres hverdag, som vi designer interventionerne til. Projektet anvender mangeartede kvalitative metoder til at inddrage pædagoger og lærere, for at skabe et 360 graders blik på målgruppen og deres hverdag. Kreative elementer anvendes primært i de enkelte processer for at fremme dialog og åbenhed. Det være sig billeder (7), skriveprocesser og praksisworkshops (8). Der præsenteres kort tanker om anvendelse af webinarer og sms-feedback (9) i den videres forskningsproces. Der lægges op til en diskussion af, hvordan vi fremadrettet i projektet kan omfavne nøglepersonerne metodisk, så både de og forskningen finder mening og udvikling i at arbejde sammen.

AB - Efter 8 år med en skolereform, der kræver 45 minutters bevægelse dagligt, er bevægelsens rolle i skolen blevet langt mere nuanceret (1,2). Active School projektet mellem Institut for Idræt og Ernæring og Københavns Professionshøjskole undersøger hvordan man kan skabe varige ændringer i læreres og pædagogers anvendelse af bevægelse i skolen, og skal munde ud i et RCT-studie af to forskellige nyudviklede interventioner med bevægelse for 2.-4. klasse. Udviklingsdelen er inspireret af en design-based research tilgang (3–5). Her involveres lærere, pædagoger, videnspersoner i forskningsprocessen. I designet trækkes der på forskning inden for hhv. embodied learning og excercise & cognition, som to forskellige forklaringsmekanismer for, hvordan bevægelse kan påvirke læring. Når man designer interventioner til komplekse systemer, som fx skolen, er det vigtigt, at man så tidligt i processen som muligt, får kendskab til og involverer nøglepersoner, her lærere, pædagoger og ledelse (6) og er i øjenhøjde med dem. Vi må omfavne dem og deres vilkår, og inddrage dem i udviklingen af interventioner til deres virkelighed. Her er der både et aspekt i den rolle de kan spille i et forskningsprojekt og i deres hverdag, som vi designer interventionerne til. Projektet anvender mangeartede kvalitative metoder til at inddrage pædagoger og lærere, for at skabe et 360 graders blik på målgruppen og deres hverdag. Kreative elementer anvendes primært i de enkelte processer for at fremme dialog og åbenhed. Det være sig billeder (7), skriveprocesser og praksisworkshops (8). Der præsenteres kort tanker om anvendelse af webinarer og sms-feedback (9) i den videres forskningsproces. Der lægges op til en diskussion af, hvordan vi fremadrettet i projektet kan omfavne nøglepersonerne metodisk, så både de og forskningen finder mening og udvikling i at arbejde sammen.

UR - https://bridging.nu/konference/

M3 - Konferenceabstrakt til konference

SP - 37

EP - 38

T2 - BRIDGING - Movement, Creativity and Research

Y2 - 11 November 2021

ER -

ID: 284407950