Vidensgrundlag for praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning: Slutrapport
Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Denne afsluttende rapport fremlægger resultater, der er opnået i forbindelse med projektet: Forskningsbaseret kortlægning og analyse af praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen. Projektet er et delprojekt under projektet Fremfærd Børn og løber fra februar til november 2019.Målet med projektet er at etablere et forskningsbaseret videngrundlag forpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning i skolen, som kan anvendestil at styrke skolernes arbejde hermed. Projektets hovedkonklusion er, atpraksisnær og anvendelsesorienteret undervisning styrker elevernes dannelse og faglige udbytte ved at forbinde skolens fag og elevernes omverden (bådeden lokale og globale) og ved at inddrage eleverne og deres virkelighed uden forskolen mere i undervisningen af skolens fag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | jan. 2020 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Udgiver | VIA University College |
Status | Udgivet - jan. 2020 |
Eksternt udgivet | Ja |
- folkeskolen, praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning, dannelse
Forskningsområder
Links
- https://vpt.dk/om-projektet
Forlagets udgivne version
ID: 240632161