VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Standard

VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum. / Rudloff, Maja.

Det interaktive museum. red. / Kirsten Drotner; Christina Papsø Weber; Berit Anne Larsen; Anne Sophie Warberg Løssing. Samfundslitteratur, 2011. s. 79-101.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Harvard

Rudloff, M 2011, VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum. i K Drotner, C Papsø Weber, BA Larsen & AS Warberg Løssing (red), Det interaktive museum. Samfundslitteratur, s. 79-101.

APA

Rudloff, M. (2011). VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum. I K. Drotner, C. Papsø Weber, B. A. Larsen, & A. S. Warberg Løssing (red.), Det interaktive museum (s. 79-101). Samfundslitteratur.

Vancouver

Rudloff M. VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum. I Drotner K, Papsø Weber C, Larsen BA, Warberg Løssing AS, red., Det interaktive museum. Samfundslitteratur. 2011. s. 79-101

Author

Rudloff, Maja. / VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum. Det interaktive museum. red. / Kirsten Drotner ; Christina Papsø Weber ; Berit Anne Larsen ; Anne Sophie Warberg Løssing. Samfundslitteratur, 2011. s. 79-101

Bibtex

@inbook{5027899879084d328b9243217201139b,
title = "V{\AE}GGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum",
abstract = "I den danske museumsverden eksperimenteres der i disse {\aa}r med nye it-baserede formidlingstiltag, der skal invitere til dialog og skabe nye brugerinddragende oplevelser. Ogs{\aa} den kulturpolitiske dagsorden fremh{\ae}ver ofte nye medier som et middel til at skabe inklusion og dialog med underrepr{\ae}senterede brugergrupper. De mange nye, digitale projekter efterlader imidlertid et behov for stadige unders{\o}gelser og evalueringer af, hvordan projekterne reelt modtages p{\aa} brugersiden. K{\o}benhavns Museums nye formidlingsprojekt V{\AE}GGEN er med sine dialogintegrerede faciliteter et s{\aa}dant projekt, der qua ny teknologi og en placering uden for museets traditionelle fire v{\ae}gge s{\o}ger at n{\aa} utraditionelle brugergrupper og skabe nye kulturarvsfort{\ae}llinger. Dette kapitel tager afs{\ae}t i brugerstudier ved V{\AE}GGEN og diskuterer herud fra de muligheder for dialog og deltagelse, som et interaktivt, digitalt formidlingsprojekt skaber, og nogle af de barrierer, der kan st{\aa} i vejen for den intenderede brugerinddragelse.",
author = "Maja Rudloff",
year = "2011",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-1604-7",
pages = "79--101",
editor = "Kirsten Drotner and {Paps{\o} Weber}, Christina and Larsen, {Berit Anne} and {Warberg L{\o}ssing}, {Anne Sophie}",
booktitle = "Det interaktive museum",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - VÆGGEN: digitale,interaktive oplevelser i et byrum

AU - Rudloff, Maja

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - I den danske museumsverden eksperimenteres der i disse år med nye it-baserede formidlingstiltag, der skal invitere til dialog og skabe nye brugerinddragende oplevelser. Også den kulturpolitiske dagsorden fremhæver ofte nye medier som et middel til at skabe inklusion og dialog med underrepræsenterede brugergrupper. De mange nye, digitale projekter efterlader imidlertid et behov for stadige undersøgelser og evalueringer af, hvordan projekterne reelt modtages på brugersiden. Københavns Museums nye formidlingsprojekt VÆGGEN er med sine dialogintegrerede faciliteter et sådant projekt, der qua ny teknologi og en placering uden for museets traditionelle fire vægge søger at nå utraditionelle brugergrupper og skabe nye kulturarvsfortællinger. Dette kapitel tager afsæt i brugerstudier ved VÆGGEN og diskuterer herud fra de muligheder for dialog og deltagelse, som et interaktivt, digitalt formidlingsprojekt skaber, og nogle af de barrierer, der kan stå i vejen for den intenderede brugerinddragelse.

AB - I den danske museumsverden eksperimenteres der i disse år med nye it-baserede formidlingstiltag, der skal invitere til dialog og skabe nye brugerinddragende oplevelser. Også den kulturpolitiske dagsorden fremhæver ofte nye medier som et middel til at skabe inklusion og dialog med underrepræsenterede brugergrupper. De mange nye, digitale projekter efterlader imidlertid et behov for stadige undersøgelser og evalueringer af, hvordan projekterne reelt modtages på brugersiden. Københavns Museums nye formidlingsprojekt VÆGGEN er med sine dialogintegrerede faciliteter et sådant projekt, der qua ny teknologi og en placering uden for museets traditionelle fire vægge søger at nå utraditionelle brugergrupper og skabe nye kulturarvsfortællinger. Dette kapitel tager afsæt i brugerstudier ved VÆGGEN og diskuterer herud fra de muligheder for dialog og deltagelse, som et interaktivt, digitalt formidlingsprojekt skaber, og nogle af de barrierer, der kan stå i vejen for den intenderede brugerinddragelse.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-593-1604-7

SP - 79

EP - 101

BT - Det interaktive museum

A2 - Drotner, Kirsten

A2 - Papsø Weber, Christina

A2 - Larsen, Berit Anne

A2 - Warberg Løssing, Anne Sophie

PB - Samfundslitteratur

ER -

ID: 179672205