(It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Standard
(It)-støttet børnestavning : Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. / Engmose, Stine Fuglsang.
Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2019. 245 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - BOOK
T1 - (It)-støttet børnestavning
T2 - Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
AU - Engmose, Stine Fuglsang
PY - 2019/11
Y1 - 2019/11
N2 - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
AB - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
M3 - Ph.d.-afhandling
BT - (It)-støttet børnestavning
PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet
ER -
ID: 229375638