(It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Standard

(It)-støttet børnestavning : Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. / Engmose, Stine Fuglsang.

Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2019. 245 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Harvard

Engmose, SF 2019, (It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

APA

Engmose, S. F. (2019). (It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Vancouver

Engmose SF. (It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2019. 245 s.

Author

Engmose, Stine Fuglsang. / (It)-støttet børnestavning : Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2019. 245 s.

Bibtex

@phdthesis{39340c68b3f946b5b2968063c893e5fd,
title = "(It)-st{\o}ttet b{\o}rnestavning: Studier af b{\o}rnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling",
abstract = "Afhandlingen unders{\o}ger gennem to studier b{\o}rnestavnings rolle i danske b{\o}rns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie unders{\o}ger effekten p{\aa} b{\o}rnehaveklasseb{\o}rns l{\ae}se- og stavekompetencer af at b{\o}rnestave med forskellige typer af st{\o}tte, herunder IT-st{\o}tte. Det andet studie unders{\o}ger, om b{\o}rnestavning og l{\ae}sning i b{\o}rnehaveklassen er selvst{\ae}ndige pr{\ae}diktorer for l{\ae}se- og stavekompetence i 1. klasse.",
author = "Engmose, {Stine Fuglsang}",
year = "2019",
month = nov,
language = "Dansk",
publisher = "Det Humanistiske Fakultet, K{\o}benhavns Universitet",
address = "Danmark",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - (It)-støttet børnestavning

T2 - Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

AU - Engmose, Stine Fuglsang

PY - 2019/11

Y1 - 2019/11

N2 - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.

AB - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.

M3 - Ph.d.-afhandling

BT - (It)-støttet børnestavning

PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

ER -

ID: 229375638