Gamle kvinder er det nye sort: - om ældre kvinder i modereklamen
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Standard
Gamle kvinder er det nye sort : - om ældre kvinder i modereklamen. / Jerslev, Anne.
2016, artikel.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - ICOMM
T1 - Gamle kvinder er det nye sort
T2 - - om ældre kvinder i modereklamen
AU - Jerslev, Anne
PY - 2016/8/26
Y1 - 2016/8/26
N2 - Susan Sontag talte i starten af 1970’erne om ”den dobbelte standard” – at kvindelig attraktivitet kun har én alder og standard, ’pigen’, mens mænd har to, ’drengen’ og ’manden’. Et konkret udtryk for denne dobbelte standard er, at det altid har været det unge kvindeansigt og den unge kvindekrop, der har været værdsat i mediekulturen, mens den ældre kvinde har været usynliggjort. Men nu begynder billedet at vende.
AB - Susan Sontag talte i starten af 1970’erne om ”den dobbelte standard” – at kvindelig attraktivitet kun har én alder og standard, ’pigen’, mens mænd har to, ’drengen’ og ’manden’. Et konkret udtryk for denne dobbelte standard er, at det altid har været det unge kvindeansigt og den unge kvindekrop, der har været værdsat i mediekulturen, mens den ældre kvinde har været usynliggjort. Men nu begynder billedet at vende.
M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation
ER -
ID: 172850348