Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Standard
Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen. / Schäfke, Werner; Kristiansen, Bente; Elgaard, Karina Kim Egholm; Hølmkjær, Maiken Stensgaard.
I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 13, Nr. 24, 03.2018, s. 104-119.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen
AU - Schäfke, Werner
AU - Kristiansen, Bente
AU - Elgaard, Karina Kim Egholm
AU - Hølmkjær, Maiken Stensgaard
PY - 2018/3
Y1 - 2018/3
N2 - På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, udvikles en ny læringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilhørende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under tæt supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. Læringsplatformen skal hjælpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenhæng, hvor der lægges vægt på innovation og bredere forståelse af samfundsmæssige problemstillinger. Denne artikel præsenterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilhørende kursus påtænkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret læring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for første gang i efterårssemestret 2017. Artiklen præsenterer derfor alene kursusdesignet og de pædagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til læringsplatformen kan indfries, når kurset er blevet gennemført.
AB - På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, udvikles en ny læringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilhørende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under tæt supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. Læringsplatformen skal hjælpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenhæng, hvor der lægges vægt på innovation og bredere forståelse af samfundsmæssige problemstillinger. Denne artikel præsenterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilhørende kursus påtænkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret læring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for første gang i efterårssemestret 2017. Artiklen præsenterer derfor alene kursusdesignet og de pædagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til læringsplatformen kan indfries, når kurset er blevet gennemført.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 13
SP - 104
EP - 119
JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
SN - 1901-5089
IS - 24
ER -
ID: 185875400