Designs semiotiske kreativitet
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Standard
Designs semiotiske kreativitet. / Davidsen, Helle Munkholm.
I: Signs, Bind 1, 2010.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Designs semiotiske kreativitet
AU - Davidsen, Helle Munkholm
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - Artiklen beskriver design som et semiotisk fænomen med særligt fokus på den kreative betydningsdannelse, som design udfolder. Kreativitet bestemmes grundlæggende som brud på konventioner og design analyseres på baggrund af Saussures tegnbegreb, Roland Barthes analyse af mad og mode og Umberto Ecos kodebegreber og hans bestemmelse af det æstetiske. Derudover beskrives metadesign som en aktuel designtendens med afsæt i den hollandske designgruppe Droog Design
AB - Artiklen beskriver design som et semiotisk fænomen med særligt fokus på den kreative betydningsdannelse, som design udfolder. Kreativitet bestemmes grundlæggende som brud på konventioner og design analyseres på baggrund af Saussures tegnbegreb, Roland Barthes analyse af mad og mode og Umberto Ecos kodebegreber og hans bestemmelse af det æstetiske. Derudover beskrives metadesign som en aktuel designtendens med afsæt i den hollandske designgruppe Droog Design
KW - Æstetik, design og medier
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 1
JO - Signs
JF - Signs
SN - 1902-8822
ER -
ID: 240634265