At kommunikere med indvandrere

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Standard

At kommunikere med indvandrere. / Dyhr, Lise.

I: Pharmacia, Nr. 12, 1994, s. 386-388.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Harvard

Dyhr, L 1994, 'At kommunikere med indvandrere', Pharmacia, nr. 12, s. 386-388.

APA

Dyhr, L. (1994). At kommunikere med indvandrere. Pharmacia, (12), 386-388.

Vancouver

Dyhr L. At kommunikere med indvandrere. Pharmacia. 1994;(12):386-388.

Author

Dyhr, Lise. / At kommunikere med indvandrere. I: Pharmacia. 1994 ; Nr. 12. s. 386-388.

Bibtex

@article{fa14176074cd11dbbee902004c4f4f50,
title = "At kommunikere med indvandrere",
abstract = "I artiklen, der er rettet til apotekspersonale gennemg{\aa}s forskellige kulturelle, sociale og sproglige barrierer, som kan vanskeligg{\o}re kommunikationen med personer fra etniske minoriteter. Med udgangspunkt i forskellige konkrete r{\aa}dgivningssituationer foresl{\aa}s det, at {"}m{\o}de indvandreren, som enhver anden person, - lyt til forventningerne, - pejl dig ind p{\aa} den enkeltes foruds{\ae}tninger for at forst{\aa} det, der bliver sagt. Udgivelsesdato: 1994",
author = "Lise Dyhr",
year = "1994",
language = "Dansk",
pages = "386--388",
journal = "Pharmacia",
number = "12",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - At kommunikere med indvandrere

AU - Dyhr, Lise

PY - 1994

Y1 - 1994

N2 - I artiklen, der er rettet til apotekspersonale gennemgås forskellige kulturelle, sociale og sproglige barrierer, som kan vanskeliggøre kommunikationen med personer fra etniske minoriteter. Med udgangspunkt i forskellige konkrete rådgivningssituationer foreslås det, at "møde indvandreren, som enhver anden person, - lyt til forventningerne, - pejl dig ind på den enkeltes forudsætninger for at forstå det, der bliver sagt. Udgivelsesdato: 1994

AB - I artiklen, der er rettet til apotekspersonale gennemgås forskellige kulturelle, sociale og sproglige barrierer, som kan vanskeliggøre kommunikationen med personer fra etniske minoriteter. Med udgangspunkt i forskellige konkrete rådgivningssituationer foreslås det, at "møde indvandreren, som enhver anden person, - lyt til forventningerne, - pejl dig ind på den enkeltes forudsætninger for at forstå det, der bliver sagt. Udgivelsesdato: 1994

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 386

EP - 388

JO - Pharmacia

JF - Pharmacia

IS - 12

ER -

ID: 255838