Guido Makransky

Guido Makransky

Professor

Medlem af:


  1. 2021
  2. Udgivet

    Conducting unsupervised virtual reality user studies online

    Mottelson, A., Petersen, Gustav Bøg Lassen, Lilija, K. & Makransky, Guido, 28 maj 2021, I: Frontiers in Virtual Reality. 12 s., 681482.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Pedagogical Agents in Educational VR: An in the wild study

    Petersen, Gustav Bøg Lassen, Mottelson, A. & Makransky, Guido, maj 2021. 12 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Remediating Learning from Non-immersive to Immersive Media: Using EEG to Investigate the Effects of Environmental Embeddedness on Reading in Virtual Reality

    Baceviciute, S., Terkildsen, T. & Makransky, Guido, apr. 2021, I: Computers & Education. 164, 15 s., 104122.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    The Validation and Further Development of the Multidimensional Cognitive Load Scale for Physical and Online Lectures (MCLS-POL)

    Andersen, Martin Stolpe & Makransky, Guido, 18 mar. 2021, I: Frontiers in Psychology. 12, 11 s., 642084.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    The Cognitive Affective Model of Immersive Learning (CAMIL): A Theoretical Research-Based Model of Learning in Immersive Virtual Reality

    Makransky, Guido & Petersen, Gustav Bøg Lassen, 6 jan. 2021, I: Educational Psychology Review. 33, s. 937-958

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    A rasch-based validity study of the HSCL-25

    Vindbjerg, E., Mortensen, Erik Lykke, Makransky, Guido, Nielsen, T. & Carlsson, J. M., 2021, I: Journal of Affective Disorders Reports. 4, 9 s., 100096.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    A self-administered virtual reality intervention increases COVID-19 vaccination intention

    Mottelson, A., Vandeweerdt, Clara Johan E, Atchapero, M., Luong, T., Holz, C., Böhm, Robert & Makransky, Guido, 2021, I: Vaccine. 39, 46, s. 6746-6753

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Immersive virtual reality increases liking but not learning with a science simulation and generative learning strategies promote learning in immersive virtual reality

    Makransky, Guido, Andreasen, N. K., Baceviciute, S. & Mayer, R. E., 2021, I: Journal of Educational Psychology. 113, 4, 17 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    The validation and further development of a multidimensional cognitive load scale for virtual environments

    Andersen, Martin Stolpe & Makransky, Guido, 2021, I: Journal of Computer Assisted Learning. 37, 1, s. 183-196

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

ID: 187375035