Guido Makransky
Professor
- 2021
- Udgivet
Conducting unsupervised virtual reality user studies online
Mottelson, A., Petersen, Gustav Bøg Lassen, Lilija, K. & Makransky, Guido, 28 maj 2021, I: Frontiers in Virtual Reality. 12 s., 681482.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Pedagogical Agents in Educational VR: An in the wild study
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Mottelson, A. & Makransky, Guido, maj 2021. 12 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Remediating Learning from Non-immersive to Immersive Media: Using EEG to Investigate the Effects of Environmental Embeddedness on Reading in Virtual Reality
Baceviciute, S., Terkildsen, T. & Makransky, Guido, apr. 2021, I: Computers & Education. 164, 15 s., 104122.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Validation and Further Development of the Multidimensional Cognitive Load Scale for Physical and Online Lectures (MCLS-POL)
Andersen, Martin Stolpe & Makransky, Guido, 18 mar. 2021, I: Frontiers in Psychology. 12, 11 s., 642084.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Cognitive Affective Model of Immersive Learning (CAMIL): A Theoretical Research-Based Model of Learning in Immersive Virtual Reality
Makransky, Guido & Petersen, Gustav Bøg Lassen, 6 jan. 2021, I: Educational Psychology Review. 33, s. 937-958Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A rasch-based validity study of the HSCL-25
Vindbjerg, E., Mortensen, Erik Lykke, Makransky, Guido, Nielsen, T. & Carlsson, J. M., 2021, I: Journal of Affective Disorders Reports. 4, 9 s., 100096.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A self-administered virtual reality intervention increases COVID-19 vaccination intention
Mottelson, A., Vandeweerdt, Clara Johan E, Atchapero, M., Luong, T., Holz, C., Böhm, Robert & Makransky, Guido, 2021, I: Vaccine. 39, 46, s. 6746-6753Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Immersive virtual reality increases liking but not learning with a science simulation and generative learning strategies promote learning in immersive virtual reality
Makransky, Guido, Andreasen, N. K., Baceviciute, S. & Mayer, R. E., 2021, I: Journal of Educational Psychology. 113, 4, 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The validation and further development of a multidimensional cognitive load scale for virtual environments
Andersen, Martin Stolpe & Makransky, Guido, 2021, I: Journal of Computer Assisted Learning. 37, 1, s. 183-196Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 187375035
Flest downloads
-
2027
downloads
Item response drift in the Family Affluence Scale: A study on three consecutive surveys of the Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
553
downloads
A structural equation modeling investigation of the emotional value of immersive virtual reality in education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
448
downloads
Equivalence of using a desktop virtual reality science simulation at home and in class
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet