Andrea Fransiska Møller Gregersen
Medlem af:
Universitetspædagogik
Equity i Naturfaglig Uddannelse
I mit ph.d.-projekt undersøger jeg nye universitetsstuderendes møde med deres studie. Jeg er interesseret i, hvordan nye studerende bliver en del af en kultur på et studium, og hvordan de udvikler en måde at studere på. Fra studiestarten 2018 følger jeg de nye studerende på tre forskellige bacheloruddannelser på Københavns Universitet. Jeg benytter mig af en kombination af forskellige kvalitative metoder, herunder deltagerobservation, interviews, videodagbøger og workshops.
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Developing Viable Study Practices and Student Identities: An Investigation of First-year Students' Work with Decoding, Navigating and Negotiating the Cultural Norms of Their Study Programme
Gregersen, Andrea Fransiska Møller, 2021, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 115 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
- Udgivet
Transitioning into higher education: rituals and implied expectations
Gregersen, Andrea Fransiska Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2021, I: Journal of Further and Higher Education. 45, 10, s. 1356-1370 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet
Gregersen, Andrea Fransiska Møller (red.) & Ulriksen, Lars (red.), 30 sep. 2018, 230 s. (IND's Skriftserie, Bind 54).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport
Udvalgte aktiviteter
Narratives and Expectations: First-year Students' Transition into Higher Education
Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder) & Ulriksen, Lars (Oplægsholder)
26 aug. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Study Culture and Study Practices of First-Year University Students
Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder)
27 aug. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Becoming a computer science student: first year higher education students’ identity work and academic integration process
Nielsen, Katia Bill (Oplægsholder), Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder) & Holmegaard, Henriette Tolstrup (Andet)
28 aug. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Er praksisnær pædagogisk kompetenceudvikling en mulighed, når tid er en knap ressource?
Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Oplægsholder), Ulriksen, Lars (Oplægsholder), Juul Jensen, C. (Andet) & Gøtz, P. (Andet)
17 maj 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Studiestart, studiekultur og studiepraksis – et indblik i empiri fra studiestart på tre uddannelser på Københavns Universitet
Gregersen, Andrea Fransiska Møller (Andet)
28 nov. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
ID: 143261851
Flest downloads
-
170
downloads
Developing Viable Study Practices and Student Identities: An Investigation of First-year Students' Work with Decoding, Navigating and Negotiating the Cultural Norms of Their Study Programme
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Udgivet -
12
downloads
Expectations and Challenges of First-Year Biotechnology Students: The Importance of Social Relations
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet