Trine Øland
Associate Professor
Department of Communication
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2017
- Published
Homo ludens - et opråb for legen
Saugstad, T., Øland, Trine, Canger, T. & Schmidt, L. S. K., Dec 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 4, p. 2-5 4 p.Research output: Contribution to journal › Editorial › Research
- Published
Redaktionel indledning til tema: Pædagogisk arbejde med de fremmede - det gode, det bedre og det bedste
Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 Sep 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 3, p. 2-6 5 p.Research output: Contribution to journal › Editorial › Research
- Published
Smil og velkommen! Om flygtningehjælperens godgørende lyster
Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 Sep 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2017, 3, p. 37-49 13 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Multi-Professional Panics in the Aftermath of Refugee Arrivals
Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, Aug 2017.Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer-review
- Published
Det registrerede og det væsentlige - om anerkendelse som praksisform
Øland, Trine, 25 Jan 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (eds.). 3 ed. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, p. 371-385 15 p. (Pædagogik og samfund, Vol. 2).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Reformpædagogik - progressiv pædagogik
Øland, Trine, 20 Jan 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 107-127 20 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Symbolske praktikker og socialhistoriske dynamikker i velfærdsarbejdet med flygtninge og indvandrere
Øland, Trine, 2017, In: Uddannelseshistorie. 2017, 51. årbog, p. 89-110 22 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
‘‘Human potential’ and progressive pedagogy: a long cultural history of the ambiguity of ‘race’ and ‘intelligence’’
Øland, Trine, 2017, Sociology of Education II. Ball, S. J. (ed.). London: Routledge, (Routledge's Major Themes in Education series).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
ID: 8942
Most downloads
-
1603
downloads
Understanding Constructions of Danish-ness using Heterogeneous Types of Sources across Historical Settings
Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer-review
Published -
1557
downloads
Mobilisering af barnets potentiale for en bedre fremtid: Opdragelsestænkningen i Torben Gregersens vurderinger af børnebogsmanuskripter i perioden 1942-1954
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published -
281
downloads
Politi- og gadeplansarbejdets forebyggelsesprojekt med ’indvandreren’: mellem tillid og mistillid, civilisering og de-civilisering?
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published