Tid til læring i laboratoriet: farmaceutstuderendes opfattelse af tiden i laboratorieundervisningen
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- 121856-Artikeltekst _ Manuscript-265851-1-10-20210504
Final published version, 1 MB, PDF document
Laboratorieundervisningen er en integreret del af mange naturvidenskabelige uddannelser, særligt på de kemiske og farmaceutiske uddannelser. I dette studie har vi søgt at afdække farmaceutstuderendes perspektiv på læring i laboratoriet gennem individuelle, semistrukturerede interviews af seks studerende. Interviewene giver et indblik i de studerendes oplevelser af laboratorieundervisningen og giver perspektiver på deres opfattelse af og tilgange til laboratorie-undervisningen samt betydningen af eksamen for deres adfærd. Et tilbagevendende tema i de studerendes udtalelser om laboratorieundervisningen er deres oplevelse og opfattelse af kvaliteten af tiden i laboratoriet. Der er store kvalitative forskelle på, hvordan de enkelte studerende beskriver tiden. De studerende opfatter enten tiden i laboratoriet som tid til fordybelse og læring eller som spild af tid. De studerendes måde at anskue tiden på påvirker i høj grad deres opfattelse af læringen og deres orientering mod eksamen.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Volume | 16 |
Issue number | 30 |
Pages (from-to) | 43-58 |
ISSN | 1901-5089 |
Publication status | Published - 2021 |
Links
- https://tidsskrift.dk/dut/article/view/121856/172530
Final published version
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 269602594