Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Dokumenter

Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavns Universitet
Antal sider184
ISBN (Trykt)978-87-93510-26-5
StatusUdgivet - 5 sep. 2018

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 202978661