Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

Dokumenter

Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettelægge og gennemføre undersøgelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig på vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasielærere vi er involveret i på Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel på et 6F-forløb målrettet fagene naturvidenskabeligt grundforløb og biologi. Med artiklen ønsker vi at øge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om undersøgelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af undersøgelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Vol/bind1
Sider (fra-til)26-45
Antal sider19
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 2020

Links

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 237187539