Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Dokumenter

  • Fulltext

    Forlagets udgivne version, 291 KB, PDF-dokument

Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback
OriginalsprogDansk
Titel"Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv" : Om undersøgende samtaler i makkerpar
RedaktørerMaria Christina Secher Schmidt, Stine Thygesen
Antal sider10
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Publikationsdato2022
Sider62-71
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-974214-0-6
StatusUdgivet - 2022

ID: 324982443