Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Dokumenter

Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
OriginalsprogDansk
TitelTidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
RedaktørerPetra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen
UdgivelsesstedKøbenhavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
ForlagKøbenhavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
Publikationsdato2021
Sider42-62
StatusUdgivet - 2021

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 262846430