Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Standard
Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst : Forslag til Forskningsdesign. / Haastrup, Lisbeth; Skyggebjerg, Anna Karlskov; Sørensen, Merete Cornet; Holst, Finn; Holgersen, Sven-Erik; Svendler Nielsen, Charlotte; Sattrup, Lise; Chemi, Tatiana; Bjørnsen, Egil; Illeris, Helene; Haugsted, Mads; Græsholm, Niels; Mortensen, Julie Bogetoft.
København : Statens Kunstfond, 2017. 32 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst
T2 - Forslag til Forskningsdesign
AU - Haastrup, Lisbeth
AU - Skyggebjerg, Anna Karlskov
AU - Sørensen, Merete Cornet
AU - Holst, Finn
AU - Holgersen, Sven-Erik
AU - Svendler Nielsen, Charlotte
AU - Sattrup, Lise
AU - Chemi, Tatiana
AU - Bjørnsen, Egil
AU - Illeris, Helene
AU - Haugsted, Mads
AU - Græsholm, Niels
AU - Mortensen, Julie Bogetoft
N1 - CURIS 2017 NEXS 384
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.
AB - Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.
M3 - Rapport
SN - 978-87-92681-00-3
BT - Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst
PB - Statens Kunstfond
CY - København
ER -
ID: 196907545