Bedømmelse i idrætsundervisningen: fremmende eller forstyrrende for læring?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Standard

Bedømmelse i idrætsundervisningen : fremmende eller forstyrrende for læring? / Schubart, Malene Hannibal; Svendler Nielsen, Charlotte.

I: GISP, Nr. 173, 2020, s. 37-40.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Harvard

Schubart, MH & Svendler Nielsen, C 2020, 'Bedømmelse i idrætsundervisningen: fremmende eller forstyrrende for læring?', GISP, nr. 173, s. 37-40.

APA

Schubart, M. H., & Svendler Nielsen, C. (2020). Bedømmelse i idrætsundervisningen: fremmende eller forstyrrende for læring? GISP, (173), 37-40.

Vancouver

Schubart MH, Svendler Nielsen C. Bedømmelse i idrætsundervisningen: fremmende eller forstyrrende for læring? GISP. 2020;(173):37-40.

Author

Schubart, Malene Hannibal ; Svendler Nielsen, Charlotte. / Bedømmelse i idrætsundervisningen : fremmende eller forstyrrende for læring?. I: GISP. 2020 ; Nr. 173. s. 37-40.

Bibtex

@article{467fbb4abd3747b3be89043ad5cfc15d,
title = "Bed{\o}mmelse i idr{\ae}tsundervisningen: fremmende eller forstyrrende for l{\ae}ring?",
abstract = "Med afs{\ae}t i tidens diskussioner om karakterr{\ae}s og pr{\ae}stationskultur, s{\o}ger denne artikel at zoome ind p{\aa} bed{\o}mmelsens rolle i idr{\ae}tsundervisningen, samt stille skarpt p{\aa} elevernes oplevelser n{\aa}r bed{\o}mmelse henholdsvis tilf{\o}jes eller fjernes i undervisningen. Artiklen beror p{\aa} et projekt udf{\o}rt ved Institut for Idr{\ae}t og Ern{\ae}ring, K{\o}benhavns Universitet.",
author = "Schubart, {Malene Hannibal} and {Svendler Nielsen}, Charlotte",
note = "CURIS 2020 NEXS 331",
year = "2020",
language = "Dansk",
pages = "37--40",
journal = "GISP",
issn = "1902-262X",
publisher = "Gymnasieskolernes Idr{\ae}tsforening",
number = "173",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Bedømmelse i idrætsundervisningen

T2 - fremmende eller forstyrrende for læring?

AU - Schubart, Malene Hannibal

AU - Svendler Nielsen, Charlotte

N1 - CURIS 2020 NEXS 331

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Med afsæt i tidens diskussioner om karakterræs og præstationskultur, søger denne artikel at zoome ind på bedømmelsens rolle i idrætsundervisningen, samt stille skarpt på elevernes oplevelser når bedømmelse henholdsvis tilføjes eller fjernes i undervisningen. Artiklen beror på et projekt udført ved Institut for Idræt og Ernæring, Københavns Universitet.

AB - Med afsæt i tidens diskussioner om karakterræs og præstationskultur, søger denne artikel at zoome ind på bedømmelsens rolle i idrætsundervisningen, samt stille skarpt på elevernes oplevelser når bedømmelse henholdsvis tilføjes eller fjernes i undervisningen. Artiklen beror på et projekt udført ved Institut for Idræt og Ernæring, Københavns Universitet.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 37

EP - 40

JO - GISP

JF - GISP

SN - 1902-262X

IS - 173

ER -

ID: 250214312