Trine Øland

Trine Øland

Lektor


  1. 2022
  2. Udgivet

    Racism in Danish welfare work with refugees: Troubled by difference, docility and dignity

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 18 maj 2022, Abingdon, Oxon & New York, NY: Routledge. 160 s. (Routledge Research in Race and Ethnicity; Nr. 43).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Denied, but Effective - Stock Stories in Danish Welfare Work with Refugees

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 28 feb. 2022, I: Race Ethnicity and Education. 25, 2, s. 212-230

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Montage and the illumination of developmental thinking in welfare work

    Thygesen, S. & Øland, Trine, 14 jan. 2022, I: Qualitative Social Work. 21, 1, s. 194-213

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Accepteret/In press

    Configurations of interdisciplinarity across the educational system

    Ryberg, Marie L., Øland, Trine, Lindvig, Katrine & Sauzet, S., 2022, (Accepteret/In press) Configurations of interdisciplinarity within education: Danish experiences in a global educational space. Øland, T., Sauzet, S., Ryberg, M. L. & Lindvig, K. (red.). Abingdon, Oxon & New York, NY: Routledge, (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. Accepteret/In press

    Configurations of interdisciplinarity within education: Danish experiences in a global educational space

    Øland, Trine (red.), Sauzet, S. (red.), Ryberg, Marie L. & Lindvig, Katrine (red.), 2022, (Accepteret/In press) 1 udg. Abingdon, Oxon & New York, NY: Routledge. (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  7. Accepteret/In press

    Configurations of interdisciplinarity: Justifications, re-organisations and new forms of disciplining

    Sauzet, S., Lindvig, Katrine, Ryberg, Marie L. & Øland, Trine, 2022, (Accepteret/In press) Configurations of interdisciplinarity within education: Danish experiences in a global educational space. Øland, T., Sauzet, S., Ryberg, M. L. & Lindvig, K. (red.). Abingdon, Oxon & New York, NY: Routledge, (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Accepteret/In press

    Interdisciplinarity configured as problem based learning and proliferating children's sociability and teachers' passion in primary and lower secondary education

    Øland, Trine, 2022, (Accepteret/In press) Configurations of interdisciplinarity within education: Danish experiences in a global educational space. Øland, T., Sauzet, S., Ryberg, M. L. & K. L. (red.). Abingdon, Oxon & New York, NY: Routledge, (Routledge Research in International and Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. 2021
  10. Udgivet
  11. Udgivet

    "Mens de vilde Stammer bliver staaende paa omtrent samme Udviklingstrin, saa venter vi dog, at vore Børn skal fortsætte deres Udvikling": Progressivismens centrale pædagogiske begreber og racismens funktionsmåde

    Øland, Trine, dec. 2021, I: Uddannelseshistorie (year). 55, 2021, s. 32-56

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  12. Udgivet

    Progressivismens barnecentrering, hvide børn og ikke-hvide voksne

    Øland, Trine, 24 feb. 2021, I: Tidsskrift for professionsstudier. 17, 32, s. 20-27 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...12 Næste

ID: 8942