Natascha Drachmann

Natascha Drachmann

Gæsteforsker


  1. 2019
  2. Udgivet

    Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfag

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Meidell Sigsgaard, A., 2019, I: Sprogforum. 68, s. 46-53 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. 2022
  4. Udgivet

    Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner

    Drachmann, Natascha, jun. 2022, I: Sprogforum. 74, s. 33-40

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. 2023
  6. E-pub ahead of print

    Developing language awareness activities in the context of plurilingual education: two didactic models for language teaching practice

    Drachmann, Natascha, 2023, (E-pub ahead of print) I: International Journal of Multilingualism.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Flersprogethedsdidaktik og sproglig opmærksomhed - Et læreplansstudie på tværs af sprogfag og klassetrin i den danske grundskole

    Drachmann, Natascha, 2023, I: Acta Didactica Norden. 17, 1, 28 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Identifying pluralistic approaches in language subjects in Denmark, Norway, and Sweden - A comparative curriculum analysis

    Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., jan. 2023, I: Language, Culture and Curriculum. 36, 3, s. 327-342

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    «Jeg kender lidt ordene. Det er en lille smule ligesom mit sprog»: Manifestationer af sproglig opmærksomhed hos tre elever i 1., 5. og 7. klasse

    Drachmann, Natascha, sep. 2023, I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning . 18, 2, s. 92-109

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. 2024
  11. Udgivet

    'I like exploring other languages': Primary and Lower Secondary Students’ Attitudes towards Plurilingual Education

    Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, Natascha, 2024, I: Journal of Multilingual & Multicultural Development. s. 1-15

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  12. Accepteret/In press

    Flersprogethedsdidaktik på tværs af uddannelsesniveauer - konceptualisering, læreplansanalyse og anbefalinger til praksisudvikling

    Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, Natascha, 2024, (Accepteret/In press) I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  13. Accepteret/In press

    Plurilingual Education across Educational Levels - Conceptualization, Curriculum Analysis and Recommendations for Further Development

    Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, Natascha, 2024, (Accepteret/In press) I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  14. Accepteret/In press

    Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik - en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2024, (Accepteret/In press) I: Sprogforum.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 182568082