Marianne Thode Krogh

Marianne Thode Krogh

Akademisk medarbejder


  1. 2023
  2. Udgivet

    Parental Reflective Functioning in First-Time Parents and Associations with Infant Socioemotional Development

    Madsen, Eva Back, Væver, Mette Skovgaard, Egmose, Ida, Krogh, Marianne Thode, Haase, T. W., de Moor, M. H. M. & Karstoft, Karen-Inge, jul. 2023, I: Journal of Child and Family Studies. 32, s. 2140-2152

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Reliability and validity of representational mind-mindedness in mothers of infants

    Egmose, Ida, Skou, M., Madsen, Eva Back, Stuart, Anne Christine, Krogh, Marianne Thode, Haase, T. W. & Væver, Mette Skovgaard, 2023, I: European Journal of Developmental Psychology. 20, 5, s. 889-902

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. 2022
  5. Udgivet
  6. Udgivet

    How are mothers negatively affected and supported by following parenting-related Instagram profiles? A mixed-methods study

    Egmose, Ida, Krogh, Marianne Thode, Stuart, Anne Christine, Haase, T. W., Madsen, Eva Back & Væver, Mette Skovgaard, jul. 2022, I: Acta Psychologica. 227, 103593.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. 2021
  8. Udgivet

    A longitudinal examination of daily amounts of screen time and technoference in infants aged 2-11 months and associations with maternal sociodemographic factors

    Krogh, Marianne Thode, Egmose, Ida, Stuart, Anne Christine, Madsen, Eva Back, Haase, T. W. & Væver, Mette Skovgaard, maj 2021, I: Infant Behavior and Development. 63, 9 s., 101543.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2019
  10. Udgivet

    A longitudinal study of the predictive validity of the Bayley-III scales and subtests

    Krogh, Marianne Thode & Væver, Mette Skovgaard, 2019, I: European Journal of Developmental Psychology. 16, 6, s. 727-738

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Does gender affect Bayley-III scores and test-taking behavior?

    Krogh, Marianne Thode & Væver, Mette Skovgaard, 2019, I: Infant Behavior and Development. 57, 101352.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  12. 2016
  13. Udgivet

    Bayley-III: Cultural differences and language scale validity in a Danish sample

    Krogh, Marianne Thode & Væver, Mette Skovgaard, 2016, I: Scandinavian Journal of Psychology. 57, 6, s. 501-508

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  14. Udgivet

    Effects of maternal postpartum depression in a well-resourced sample: Early concurrent and long-term effects on infant cognitive, language, and motor development

    Smith-Nielsen, Johanne, Tharner, A., Krogh, Marianne Thode & Væver, Mette Skovgaard, 2016, I: Scandinavian Journal of Psychology. 57, 6, s. 571–583

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  15. 2015
  16. Udgivet

    Infants of Depressed Mothers Show Reduced Gaze Activity During Mother–Infant Interaction at 4 Months

    Væver, Mette Skovgaard, Krogh, Marianne Thode, Smith-Nielsen, Johanne, Christensen, T. T. & Tharner, A., 2015, I: Infancy. 20, 4, s. 445-454 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 40089227