Mariane Hedegaard
Professor Emerita
Institut for Psykologi
Øster Farimagsgade 2A
1353 København K
- 2003
- Udgivet
Børns og unges udvikling diskuteret ud fra et kultur-historisk perspektiv
Hedegaard, Mariane , 2003, I: Nordiske Udkast. 1Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Cultural minority children's learning within cultural sensitive classroom teaching
Hedegaard, Mariane , 2003, I: Pedagogy, Culture and Society. 11, s. 133-151 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Learning and child development: A cultural-hisotircal study
Hedegaard, Mariane , 2003, 1.udgave udg. Aarhus Universitetsforlag. 250 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Personality and concept formation
Hedegaard, Mariane , 2003, The future of learning: Issues and prospects. Tokoro, M. & Steels, L. (red.). IOS Press, s. 79-95 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2004
- Udgivet
A cultural-historical approach to learning in classrooms
Hedegaard, Mariane , 2004, I: Outlines : Critical Social Studies. Vol. 6, no 1, s. 21-34Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2005
- Udgivet
A cultural-historical perspective on children's cognitive development
Hedegaard, Mariane , 2005, I: International Society for the Study of Behavioral Development. Newsletter. Vol. 47, no.1, s. 12-15Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Radical-local teaching and learning: A cultural-historical approach
Hedegaard, Mariane & Chaiklin, S., 2005, Århus: Aarhus Universitetsforlag. 227 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Radical-local teaching and learning: A cultural-hisotical approach
Hedegaard, Mariane & Chaiklin, S., 2005, 1. udgave udg. 227 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Strategies for dealing with conflicts in value positions between home and school: Infleunces on ethnic minority students' development of motives and identity
Hedegaard, Mariane , 2005, I: Culture & Psychology. 11, 2, s. 187-205 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2006
- Udgivet
Dobbeltbevægelsen i undervisningen: udviklende læring
Hedegaard, Mariane , 2006, Almen didaktik: relationer mellem læring og undervisning. Hansen, B. G. & Tams, A. (red.). Værløse: Billesø & Baltzer, s. 189-209Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
ID: 3304
Flest downloads
-
92
downloads
Children’s Exploration as a Key in Children’s Play and Learning Activity in Social and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
36
downloads
Introduction to Children’s Exploration and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
34
downloads
Ascending from the Abstract to the Concrete in School Teaching the double Move between Theoretical Concepts and Children's Concepts
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet