Maja Horst
Professor
Institut for Kommunikation
KUA2, Bygning: 14-3-41
2300 København S
Primære forskningsområder
Som forsker interesserer jeg mig for forholdet mellem videnskab og samfund - specielt for den offentlige debat om ny viden og teknologi. Jeg beskæftiger mig derfor med følgende emner:
- Videnskabs- og teknologistudier
- Forskningskommunikation og forskningsformidling
- Offentlig debat om forskning og teknologi
- Forskningsledelse
- Universitetsorganisering
- Innovationssociologi
Aktuel forskning
For tiden arbejder jeg med
- Forskningskommunikation som kulturelt fænomen
- Videnskabens Sociale Ansvar
- Universiteternes rolle i samfundet
- Forskningskommunikation gennem installationer og events
Undervisnings- og vejledningsområder
Jeg har undervist og vejledt på Bachelor-, Kandidat- og PhD-niveau indenfor følgende områder:
- Videnskabs- og teknologistudier
- Kommunikationsteori
- Strategisk og politisk kommunikation samt risikokommunikation
- Videnskabsteori
- Kvalitative Metoder
- Problemorienteret projektarbejde
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Science Communication: Culture, Identity and Citizenship
Davies, S. R. & Horst, Maja, 2016, London: Palgrave Macmillan. 266 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
"Nothing really responsible goes on here": scientists’ experience and practice of responsibility
Glerup, C., Davies, S. R. & Horst, Maja, 2017, I : Journal of Responsible Innovation. 4, 3, s. 319-336 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Reframing Science Communication
Horst, Maja, Davies, S. R. & Irwin, A., 2016, The Handbook of Science and Technology Studies. Felt, U., Fouché, R., Miller, C. A. & Smith-Doerr, L. (red.). 4 udg. Cambridge: MIT Press, s. 881-908 28 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi
- Udgivet
A field of expertise, the organization, or science itself? Representing Research in Public Communication
Horst, Maja, 2013, I : Science Communication. 35, 6, s. 758-779 22 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Breaking & Entering
Horst, Maja, Dalsgård, B., Davies, S. R., Glerup, C., Sandvik, K., Knudsen, J., Juul, A., Heinz, Nanna & Holm, Sune Hannibal, 22 jun. 2014Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › 2D/3D (Fysisk produkt) › Formidling
ID: 33856568
Flest downloads
-
5790
downloads
Selling the selling point: How innovation communication creates users of virtual worlds architecture
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
3252
downloads
Mapping 'Social Responsibility' in Science
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
3118
downloads
A field of expertise, the organization, or science itself? Representing Research in Public Communication
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet