Katja Årosin Laursen

Katja Årosin Laursen

Forskningsfuldmægtig


  1. 2013
  2. Udgivet

    "Det er sprogligt - selv hvor du ikke lægger mærke til det": En empirisk undersøgelse af sproglige og faglige vanskeligheder hos farmaceutstuderende med dansk som andetsprog på Københavns Universitet

    Laursen, Katja Årosin, 13 nov. 2013, Københavns Universitets Humanistiske Fakultet. 115 s. (Københavnerstudier i tosprogethed, Studier i Parallelsproglighed, Bind C4).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  3. 2015
  4. Udgivet

    The notion of authenticity in the context of the course: Danish for knowledge workers

    Laursen, Katja Årosin & Frederiksen, Karen-Margrete, 2015, I: Task design and CALL - Proceedings. s. 61-65 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikelFormidling

  5. Udgivet

    Developing and evaluating a multimodal course format: Danish for knowledge workers – labour market-related Danish

    Laursen, Katja Årosin & Frederiksen, Karen-Margrete, 10 dec. 2015, I: Critical CALL. s. 186-191 6 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikelFormidling

  6. 2016
  7. Udgivet

    Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed

    Laursen, Katja Årosin, Kayser, Lars & Kamper-Jørgensen, Mads, 3 okt. 2016, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 11, 21, s. 147-157 11 s., 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Skrivehandlinger som redskab til klar faglig formidling på PharmaSchool

    Laursen, Katja Årosin, 1 dec. 2016, I: Sprogforum. 2016, 63, s. 50-56 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2019
  10. Udgivet

    Evaluering af den nye forsøgsordning med dansk som andetsprog på Hf-enkeltfag

    Larsen, Sanne, Holmen, Anne, Sværke, H., Dimova, Slobodanka, Laursen, Katja Årosin, Øhrstrøm, C. & Ginman, M., jun. 2019, 66 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  11. 2020
  12. Udgivet

    Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'

    Laursen, Katja Årosin, 15 dec. 2020, Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020. København: Center for Digital Dannelse, s. 97-117 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  13. 2021
  14. Udgivet

    Developing academic language programs for newly arrived migrants - the role of Nordic universities

    Holmen, Anne (red.) & Laursen, Katja Årosin (red.), 2021, Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 87 s. (Københavnerstudier i tosprogethed, Studier i Parallelsproglighed, Bind C12).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  15. Udgivet

    Equal access to education for refugees

    Holmen, Anne & Laursen, Katja Årosin, 2021, Developing academic language programs for newly arrived migrants: the role of Nordic universities. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, s. 3-9 (Koebenhavnerstudier i Tosprogethed, Bind C12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  16. 2023
  17. Udgivet

    Fra forsøg til forankring: Flersproget faglig skrivning på bacheloruddannelsen i biokemi

    Larsen, Sanne, Laursen, Katja Årosin & Skriver, Karen, 3 maj 2023, I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. s. 25-40 16 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste

ID: 40730559