Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Professor Emerita, Videnskabelig assistent

Primære forskningsområder

Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori

Aktuel forskning

Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
 

Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Er Pædagogik & Didaktik endelig blevet grundfaget der profilerer Læreruddannelsen? … desværre endnu ikke

    Borgnakke, Karen, okt. 2022, I: Unge Paedagoger. 2022, 3, s. 13-21

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Den praksisorienterede aktionsforskning og de etnografiske metoder – traditionslinjer og aktuelle udfordringer

    Borgnakke, Karen, jun. 2019, Aktionsforskning - indefra og udefra. Sunesen, M. S. K. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 119-141

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  3. Udgivet

    Meta-Ethnography

    Borgnakke, Karen & Hillyard, S., sep. 2019, SAGE Research Methods Foundations. Atkinson, P., Delamont, S., Cernat, A., Sakshaug, J. W. & Williams, R. A. (red.). SAGE Publications

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

ID: 13004