Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Videnskabelig assistent, Professor emerita

Medlem af:

    Primære forskningsområder

    Læreprocesforskning
    Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
    Køn og pædagogik
    Børne- og ungdomskultur
    Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
    Forskningsmetodologi og videnskabsteori

    Aktuel forskning

    Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
     

    Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

    Regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Ethnographic Methods for Researching Innovative Education

      Borgnakke, Karen, 2023, Oxford Research Encyclopedias: Education. Oxford University Press, 27 s. (Oxford Research Encyclopedia).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

    2. Udgivet

      Professionsdannelse mellem krav og appeller

      Borgnakke, Karen, Kramer, Tina & Nielsen, Camilla Kirketerp, dec. 2022, I: Kognition & Paedagogik. 32.årg, 126, december 2022, s. 16-25

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    3. Udgivet

      Meta-Ethnography

      Borgnakke, Karen & Hillyard, S., sep. 2019, SAGE Research Methods Foundations. Atkinson, P., Delamont, S., Cernat, A., Sakshaug, J. W. & Williams, R. A. (red.). SAGE Publications

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

    ID: 13004