Jacob Ørmen
Tenure track adjunkt, Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8, 2300 København S, 14 Bygning 14 (Afsnit 2), Bygning: 14-3-09
Medlem af:
- 2024
- Udgivet
Influencere udfordrer værdien af ekspertise og autoritet: Og kritik kan gøre dem stærkere
Mortensen, Mette & Ørmen, Jacob, 19 jul. 2024, I: Dagbladet Information.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Kronik › Formidling
- Udgivet
- Accepteret/In press
At the mercy of the objects, we study: Epistemic consequences of proprietary digital research infrastructures
Lai, Signe Sophus, Flensburg, Sofie & Ørmen, Jacob, 20 jun. 2024, (Accepteret/In press) I: New Media & Society.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The platform behind the curtain: Obfuscated brokerage on retail trading platforms
Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2024, I: Internet Policy Review. 13, 2, 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- E-pub ahead of print
Diamond Hands to The Moon: Idiocultural Mobilization and Politicization of Personal Finance on r/wallstreetbets
Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, (E-pub ahead of print) I: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Institutional Polymorphism: Diversification of Content and Monetization Strategies on YouTube
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Television & New Media. 24, 4, s. 432-451 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Output Imperative: Productivity and precarity on YouTube
Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, I: Information, Communication & Society. 24, 4, s. 432-451 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Media, Culture & Society. 45, 2, s. 225–245 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
How to do things with media
Leguina, A., Ørmen, Jacob, Zeng Skovhøj, F. H., Lai, Signe Sophus, Pagh, Jesper, Downey, J., Helles, Rasmus & Jensen, Klaus Bruhn, 29 nov. 2022, Comparing communications systems: The internets of China, Europe, and the United States. Jensen, K. B. & Helles, R. (red.). Routledge, s. 108-140 33 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The internet and other media of communication
Ørmen, Jacob, Hölig, S., Lai, Signe Sophus, Pagh, Jesper, Zeng Skovhøj, F. H., Hasebrink, U., Behre, J., Helles, Rasmus & Jensen, Klaus Bruhn, 29 nov. 2022, Comparing communications systems: The internets of China, Europe, and the United States. Jensen, K. B. & Helles, R. (red.). Routledge, s. 46-76 31 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 34332931
Flest downloads
-
584
downloads
Googling the news: Opportunities and challenges in studying news events through Google Search
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
156
downloads
欧洲受众媒介格局研究
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
81
downloads
Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet