Ea Hoppe Blaabæk
Postdoc
Sociologisk Institut
Øster Farimagsgade 5
1353 København K
- 2024
- Udgivet
From unequal injuries to unequal learning? Socioeconomic gradients in childhood concussions and the impact on children's academic performance
Blaabæk, Ea Hoppe, Andersen, L. H. & Fallesen, P., 2024, I: Social Science and Medicine. 341, 9 s., 116524.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Literary tastes are as heritable as other human phenotypes: Evidence from twins’ library borrowing
Jæger, Mads Meier, Møllegaard, S. & Blaabæk, Ea Hoppe, 2024, I: PLoS ONE. 19, 7, 7 s., e0306546.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
No Substitute for the Real Thing? Physical and Digital Cultural Participation in Denmark During the COVID-19 Pandemic
Blaabæk, Ea Hoppe & Jæger, Mads Meier, 2024, I: Acta Sociologica. 67, 1, s. 20-31Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
Stratification in parents’ selection of developmentally appropriate books for children: register-based evidence from Danish public libraries
Blaabæk, Ea Hoppe, 2023, I: European Societies. 25, 1, s. 37-65Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Cultural Inputs and Accumulating Inequality in Children’s Reading: A Dynamic Approach
Blaabæk, Ea Hoppe, 2022, I: European Sociological Review. 38, 3, s. 425–439Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
Local historical context and multigenerational socioeconomic attainment
Jæger, Mads Meier & Blaabæk, Ea Hoppe, jun. 2021, I: Research in Social Stratification and Mobility. 73, 100606.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Inequality in learning opportunities during Covid-19: Evidence from library takeout
Jæger, Mads Meier & Blaabæk, Ea Hoppe, aug. 2020, I: Research in Social Stratification and Mobility. 68, s. 100524 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Reading when the sun does not shine: The effect of reading on children’s academic performance
Blaabæk, Ea Hoppe, jun. 2020, I: Research in Social Stratification and Mobility. 67, s. 100485Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Family Size and Educational Attainment: Cousins, Contexts, and Compensation
Blaabæk, Ea Hoppe, Jæger, Mads Meier & Molitoris, J. J., 2020, I: European Journal of Population. 36, s. 575–600Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 162361568
Flest downloads
-
119
downloads
Reading when the sun does not shine: The effect of reading on children’s academic performance
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
70
downloads
Family Size and Educational Attainment: Cousins, Contexts, and Compensation
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
22
downloads
Stratification in parents’ selection of developmentally appropriate books for children: register-based evidence from Danish public libraries
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet