Charlotte Svendler Nielsen
Lektor
Idræt, individ & samfund
AB-bygningen, Nørre Allé 55, 2200 København N, Bygning: 03-1-16
- 2020
- E-pub ahead of print
The meaning of movement in the everyday lives of Danish high school students: A phenomenological study exploring existential well-being as “dwelling mobility”
Wehner, S. K., Svendler Nielsen, Charlotte, Fredenslund Krølner, R. & Tjørnhøj-Thomsen, T., 4 mar. 2020, I : Qualitative Research in Sport, Exercise and Health.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
'Seeing' and 'Being Seen': An Embodied and Culturally Sensitive Arts-Integrated Pedagogy Creating Enriched Conditions for Learning in Multi-Cultural Schools
Svendler Nielsen, Charlotte, Samuel, G. M., Wilson, L. & Vedel, Karen Arnfred, 20 jan. 2020, I : International Journal of Education and the Arts. 21, 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Advancing our futures – Educational potential of interdisciplinary artistic projects to children ‘at risk’ in Denmark and South Africa
Svendler Nielsen, Charlotte & Hartman, L., 2020, I : Policy Futures in Education. 18, 3, s. 410-431 22 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
Intercultural teaching and learning in dance and visual arts: Co-creating an artistic-educational space among South African children and artist-educators from Cape Town and Copenhagen
Svendler Nielsen, Charlotte & Samuel, G. M., 2019, I : The International Journal of Critical Pedagogy. 10, 1, s. 98-117 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Performing difference in/through dance: The significance of dialogical, or third spaces in creating conditions for learning and living together
Anttila, E., Martin, R. & Svendler Nielsen, Charlotte, 2019, I : Thinking Skills and Creativity. 31, s. 209-216 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
"Authentic microteaching" som akademisk lærings- og undervisningsmodel
Jørgensen, Steen Ingemann, Winther, Helle, Svendler Nielsen, Charlotte & Nybo, Lars, 2018, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 13, 24, s. 55-68 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Opmærksomhed på bevægelse - et perspektivskifte på læring i idræt: Anmeldelse af: Gunn Nyberg / Ways of knowing in ways of moving : A study of the meaning of capability to move (228 s.). Stockholm: Stockholm University, 2014. (ISBN: 978-91-7447-843-3)
Svendler Nielsen, Charlotte, 9 mar. 2017, I : idrottsforum.org. s. 1-3 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
- 2015
- Udgivet
Researching embodied learning by using videographic participation for data collection and audiovisual narratives for dissemination - illustrated by the encounter between two acrobats
Degerbøl, Stine Klein & Svendler Nielsen, Charlotte, 2015, I : Ethnography and Education. 10, 1, s. 60-75 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
- Udgivet
Kroppens rolle i uddannelse og samfund - forandring gennem bevidstgørelse af krops- og menneskesyn: Anmeldelse af: Håkan Larsson & Birgitta Fagrell / Föreställningar om kroppen: Kropp och kroppslighet i pedagogisk praktik och teori (327 s.). Stockholm: Liber, 2010. (ISBN 9789147084432)
Svendler Nielsen, Charlotte, 18 apr. 2013, I : idrottsforum.org. s. 1-3 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
- Udgivet
Poetics of life a study of human movement in a somatic perspective
Engel, L. & Svendler Nielsen, Charlotte, 2013, I : Global Journal of Human Social Science. 13, 5-A, s. 17-24 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
ID: 11196
Flest downloads
-
352
downloads
Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Udgivet -
182
downloads
"Authentic microteaching" som akademisk lærings- og undervisningsmodel
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
166
downloads
Performing difference in/through dance: The significance of dialogical, or third spaces in creating conditions for learning and living together
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet