Dansk grammatikundervisning med quizzer og badges (gamification)

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

Annette Pedersen - Oplægsholder

I forårssemestrene 2018 og 2019 har vi omlagt danskstudiets grammatikkursus frivillige hjemmeopgaver til selvrettende quizzer, for at støtte de studerendes læring og motivere dem til at arbejde (mere) med de grammatikken.
Vi håber endvidere, at lidt gamification med badges kan skabe ekstra motivation. Målene er, at de studerende bruger mere ’time on task’ for at få bedre styr på begreberne. Desuden får de et klart svar på, hvor godt de klarer sig i forhold
til læringsmålene - ”How am I going”. Brugen af quizzer er blevet oplevet som gode læringsaktiviteter, der styrker kurset både af undervisere og studerende
i F2018.
28 maj 2019

Begivenhed (Konference)

TitelDUN Konferencen 2019
Forkortet titelDUN Konferencen 2019
Dato28/05/201929/05/2019
Hjemmeside
AfholdelsesstedOdense
ByOdense
Land/OmrådeDanmark
Grad af anerkendelseNational begivenhed

    Forskningsområder

  • Online and blended learning, Technology in education, quiz, Gamification

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk

Ingen data tilgængelig

ID: 224759520