Dansk grammatikundervisning med quizzer og badges (gamification)
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Dokumenter
- 4b-pa-dansk-grammatikundervisning-med-quizzer-og-badges-gamification
52,6 KB, PDF-dokument
Links
Annette Pedersen - Oplægsholder
I forårssemestrene 2018 og 2019 har vi omlagt danskstudiets grammatikkursus frivillige hjemmeopgaver til selvrettende quizzer, for at støtte de studerendes læring og motivere dem til at arbejde (mere) med de grammatikken.
Vi håber endvidere, at lidt gamification med badges kan skabe ekstra motivation. Målene er, at de studerende bruger mere ’time on task’ for at få bedre styr på begreberne. Desuden får de et klart svar på, hvor godt de klarer sig i forhold
til læringsmålene - ”How am I going”. Brugen af quizzer er blevet oplevet som gode læringsaktiviteter, der styrker kurset både af undervisere og studerende
i F2018.
Vi håber endvidere, at lidt gamification med badges kan skabe ekstra motivation. Målene er, at de studerende bruger mere ’time on task’ for at få bedre styr på begreberne. Desuden får de et klart svar på, hvor godt de klarer sig i forhold
til læringsmålene - ”How am I going”. Brugen af quizzer er blevet oplevet som gode læringsaktiviteter, der styrker kurset både af undervisere og studerende
i F2018.
28 maj 2019
Begivenhed (Konference)
Titel | DUN Konferencen 2019 |
---|---|
Forkortet titel | DUN Konferencen 2019 |
Dato | 28/05/2019 → 29/05/2019 |
Hjemmeside | |
Afholdelsessted | Odense |
By | Odense |
Land/Område | Danmark |
Grad af anerkendelse | National begivenhed |
- Online and blended learning, Technology in education, quiz, Gamification
Forskningsområder
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 224759520